A hatvanas, hetvenes években az általános iskolai, a középfokú, a felsőfokú (főiskolai, egyetemi) illetve a szakmunkás képzés világszínvonalú (világelső) volt, még a japánokat is megelőztük! A kiegyezést, 1867-et követő években Eötvös József oktatási miniszter által létrehozott oktatási rendszer, több mint 100 éven át jól, eredményesen működött, még a Rákosi-korszak (1948-1956) és a Kádár-korszak (1956-1989) sem tudta tönkretenni!
A tudás hatalom: A japánok ezt komolyan vették, s nem véletlenül lettek a 8 legfejlettebb gazdaságilag ország tagjai a hetvenes években!
Mi van ma, 2010-ben Magyarországon? A tanulás nem sikk, az okos, értelmes, tanult embereket semmibe sem veszik, legfeljebb munkanélküli, hajléktalan lesz belőle, jobbesetben külföldre szegődik „robotolni”. Bezzeg a buta, nem hogy érettségivel, még általános iskolai végzettséggel sem rendelkező, írni-olvasni nem tudó tinédzserek tízmilliós kocsikkal száguldoznak, üzletelnek, bankárosok, tanárverők lesznek, 12-14 éves korukban már 2-3 gyerekkel élik világukat, miközben sem adót, sem tb-járulékot, stb. nem fizetnek!
A magyar közoktatás tönkretétele, a magyar nép butítása 1960-ban kezdődött el, lépcsőzetesen és fokozatosan, s ma is folytatódik a globalizáció, a liberalizmus, a fajelmélet jegyében: az okos, értelmes, gondolkodó, becsületes, tisztességes dolgozni akaró magyar gyerekek, fiatalok lezüllesztésével, az analfabetizmus szintjére történő (cigány-magyar-zsidó összemosásával) lesüllyesztésével, a felsőbb körökben szervezett és irányított kábítószerek terjesztésével, a fiatalok fizikai, fiziológiai, értelmi képességeinek tönkretételével!
Az események rövid áttekintése:
1. Az 1959-60. tanévben, félévkor Aczél György az ország második embere bevezette az ún. politechnikai oktatást a gimnáziumokban (is). Akkor még volt reál (értelmes) matematika, fizika, biológia, kémia, földrajz, stb. iránt fogékony és humán (érdeklődő, elbeszélgető) irodalom, történelem, latin nyelv, római kor, görög, perzsa kor iránt érdeklődő tagozat.
A politechnikum oktatás bevezetése miatt a reál tagozaton megszüntették a földrajz, majd a biológia oktatást, a humán tagozaton a biológia, kémia, földrajz oktatását!
Már 1960-ban lett a diákoknak egy szabad-szombatjuk (többnyire szombatra tették a gyakorlati foglalkozásokat), illetve szabadnapjuk, mert a munkásoknak, dolgozóknak, osztályonként 30-35 fővel ”úgy hiányoztunk nekik, mint púp a hátukon!”
2. 1968-ban ugyancsak Aczél György vezérletével elkezdődtek a technikumok (gyakorlati, szakmai képzést nyújtó középiskolák!) felszámolása. A heti 36 órából (akkor még szombaton is volt tanítás!) 8-10 órában szakmai elméleti képzés folyt, 10-12 órában pedig a valóságban, a gyakorlati foglalkozásokon tanulták, lesték el 14 éves koruktól a diákok a szakma fortélyait! Az 1972-ben szakközépiskolákká alakult technikumokban végzett tanulók 80-90%-a szakmai főiskolákon, egyetemeken folytatta tanulmányait, túlnyomó többségük szakmájukban helyezkedett el. Akkor még voltak üzemek, gyárak, termelőszövetkezetek, állami gazdaságok, konzervgyárak, olajgyárak, papírgyárak, dohánygyárak, stb. Új óvodák, iskolák, kultúrházak, feldolgozó üzemek, almatárolók, hűtőházak, stb. épültek; fejlődött a falusi, „vidéki” infrastruktúra, közlekedtek az embereket, településeket összekapcsoló kisvasutak!, stb. (Pl.: Baktalórántháza-Kisvárda kisvasút, megszűnt 1974-ben!)
3. 1972-73.: Az 1972-es (kommunista) pártkongresszus határozatainak megfelelően, Aczél György (a még mindig az ország második embere) bejelentésével végképp elkezdődött a világhírű magyar oktatás szétverése, szétszabdalása!
Pl.: · Nem lehetett hétvégére házi feladatot kitűzni (akkor még szombaton is volt tanítás!)
· Minden elképzelés nélkül anyagrészeket töröltek a kötelező tankönyvekből, mint pl.
- történelemből az 52. oldaltól a 90. oldalig
- magyarból Balassi Bálintot, Vörösmarty Mihályt, Jókai Mórt, stb.
- matematikából az egyenletrendszereket, kombinatorikát, stb.
· Eltörölték a verstanulást, illetve számszerűen meghatározták, hogy egy tanulónak hány verset, s kitől kell „bemagolni” (József Attilától, Ady Endrétől, Váci Mihálytól, Radnóti Miklóstól).
Azóta sem tudják az akkori és a mai fiatalok (szüleik sem) a Szózatot, a Himnuszt. Énekelni meg pláne nem tudják. Így nem csoda, hogy csendesek, némaságba burkolózók nemzeti ünnepeink, iskolai ünnepségeink, a győztes „magyar” sportolóink szája, stb.
Persze, hogyan énekeljen bármelyik „honfitársunk”, ha még a szöveget sem tudja!
· Eltörölték az érdemjegyeket: érettségin megfelelt (az 1,7 és 4,7 átlag között nem volt különbség!), jól megfelelt minősítés lett, a tanulókat szövegesen értékelték. Szerencsére ez a badarság csak egy évet élt meg.
4. 1975-77.: Elkezdődött a felsőfokú intézmények (főiskolák, egyetemek, stb.) és a hozzájuk kapcsolódó szakközépiskolák, technikumok, tagintézmények szétválasztása, keresztbe-szervezése, megszüntetése.
Pl.: 1977-78-ban a nyíregyházi Főiskoláról Dimény Imre, volt mezőgazdasági miniszter elvitte a kertészeti szakot Kecskemétre, megmarad a gépészeti oktatás; a (akkor még Szamuely Tibor) Mezőgazdasági Szakközépiskolából (mint bázisiskolából) pedig elvitték a mezőgazdasági gépészeti képzést Baktalórántházára (ott csak másfél évet élt meg!), a kertészeti oktatás maradt meg!
5. 1986-87.: A megmaradt szakközépiskolákban, technikumokban minimálisra csökkentették a szakmai óraszámokat és a gyakorlati foglalkozásokat, s új, semmitmondó, jelentéktelen szakot vezettek be, mint pl. növényvédelmi, áruforgalmi, környezetvédelmi, vizuális ismeretek, stb.)
6. 1994-től pedig megkezdődött a magyar oktatás totális szétverése: Kezdte Fodor Gábor (nemileg tisztázatlan) „oktatási miniszter”, majd folytatta Magyar Bálint „oktatási miniszter” (aki azzal dicsekedett?! 1996-ban a TV-ben, hogy Győrben 17 éves korában kizárták az ország összes középiskolájából, mert ő már akkor „szabadelvű” volt (pocskondiázta, stb. a tanárokat), s Aczél György helyezte(tte) vissza!!
· Megszüntette a szakközépiskolákban az 1-2. évfolyamon is a szakképzést, maximum heti 5 órában lehetett szakmát tanítani: 2 óra elmélet + s ha van/volt rá lehetőség 3 óra gyakorlat?
· 1997-98-ban teljesen megsemmisítette a szakmai képzést az 1-4. évfolyamon, s bevezette (a gimnáziumi követelményeket kívánó!) érettségi utáni 1-2 éves technikusképzést!
Egy 18-19 éves fiatalt (fiút, lányt), aki nem dogozott, nem tanult szakmát, hogy lehet rászoktatni arra, hogy kapáljon, szántson, vessen, esztergályozzon, fűrészeljen, állatot nevelje, főzzön, süssön, stb. SEHOGY!
Ma Magyarországon nincs szakmai és szakmunkásképzés se szellemi, se fizikai vonalon.
S ezt napjainkban Magyar Bálint volt oktatási miniszter (ma is magas funkcióban lévő, havi több milliós fizetést kapó) is kijelenti felháborodva és számon kéri a magyar oktatástól, amelyet ő tett tönkre!
A mai középiskolás nem tudja, hogy mi lesz belőle, hol folytassa tanulmányait. Egy főiskolás, egyetemista nem tudja, hogy milyen diplomát fog kapni (ha van két nyelvvizsgája!), s azzal mire megy, avagy dobhatja a tűzbe, avagy elmegy külföldre „kuli munkára”. Ez a „bolognai szerződés” következménye, ami a liberálisok analfabetizmusára utal!
7. 1996-97-ben bevezették a nyelvvizsga-kötelezettséget két idegen nyelvből, egyébként nem kap(hat) diplomát! Ezzel elvágták (ma is elvágják) nagyon sok tehetséges, szakmájában kiváló fiatal karrierjét, életútját. Egy nyelvérzékkel nem rendelkező kiváló matematikusnak, fizikusnak, biológusnak, kémikusnak miért kell nyelvvizsgát tenni angolból, németből, franciából, oroszból, eszperantóból, stb. Ha a munkája során szükség van ilyen nyelvtudásra, akkor azt 2-3 hónap alatt megtanul(hat)ja!
Idegen nyelv nem tudása ne legyen semmilyen képzési formában akadályozó tényező!
Vajon a jogszabályt hozó képviselők, jogalkotók közül hányan rendelkeznek idegen nyelvvizsgával?!
Ilyen alapon a jogászok csak akkor kapjanak diplomát, ha pl. a matematika, fizika, biológia, kémia tantárgyak valamelyikéből legalább egy szigorlati vizsgát letettek! (Ma Magyarországon tized annyi jogász, ügyvéd, stb. lenne!)
8. Diszkriminatív az a törvény is, amely szerint a jogi egyetemet elvégzőknek dukál a doktori (dr.) cím, minden tudományos tevékenység nélkül!
Miért nem kapnak doktori címet a természettudományi egyetemet elvégzők, hiszen ezen diplomák megszerzése többször annyi tudást, energia befektetést igényel. Az orvosi egyetemet elvégzők kapják meg a doktori címet, hiszen doktor=orvos. Ha tudományos fokozatot is szerez, akkor legyen ddr. címe!
9. 1996-tól fokozatosan csökkentették a természettudományos tantárgyak (heti, évi) óraszámát a középiskolákban. Hogyan lehet elsajátítani a matematikát heti 3 (évi 108) órában; a fizikát, biológiát, kémiát 4 év alatt mindösszesen 72 órában; avagy a földrajzot 4 év alatt 36 órában? SEHOGY!
Érettségi vizsgát már csak matematikából „kötelező” tenni (ki tudja meddig?).
10. A katolikus egyház sorra kapta és kapja vissza az oktatási intézményeket (óvodákat, általános iskolákat, középiskolákat, főiskolákat, egyetemeket, stb.) milliárdos vagyonokkal, amit az istenfélő, félrevezetett emberektől elvett pénzekből, vagyonokból szerzett meg. Ma is hirdeti, hogy a „bűnözők, gyilkosok kezéhez tapadó vért az elrablott kincsekről csak az egyház tudja lemosni”, s azokat „zsebre is teszi”.
Hogyan akar, tud az a katolikus egyház természettudományos oktatást, értelmi képességek fejlesztését folytatni, amely több mint nyolcszáz éven át (i.u. kb. 850-1700 között), az inkvizíció révén irtotta az okos, értelmes, tudós, stb. embereket!!! Aki, vagy amelyik népcsoport nem tért át a katolikus hitre, azt máglyára küldte, illetve kiirtotta, mint pl. az inkákat (Dél-Amerika), az indiánokat (Észak-Amerika), a pápuákat (Fülöp-szigetek), a fekete bennszülötteket (Afrika), stb.
Ezek után hogyan prédikálhatnak a katolikus egyház papjai szeretetről, humanizmusról, békességről, könyörületességről, stb. A nőtlen, többségükben homoszexuális papok, főpapok, pápák hogyan beszélhetnek családról, gyermeknevelésről, abortuszról, stb.?, akik 2 évezreden keresztül szexuálisan bántalmazták, rontották a fiatalokat (még az apácákat is), ezt már Boccaccio is megírta az 1200-as években SEHOGY!
Az egyházi iskolák a természettudományos oktatást pedig elsorvasztják!
De szégyenérzetük nincs!
Milyen erkölcsi alapon nyugszik az a vallás (egyház), amelyik áldását adja az egyneműek házasságára?!
11. A „bolognai egyezmény” szellemében el kezdték összevonni az egyetemeket, főiskolákat, ún. oktatási centrumokat alakítottak ki az egyetemi városokban, mint pl.: Debrecen, Nyíregyháza, Szeged, Miskolc, Pécs.
Ezzel megszüntették az egyetemek, főiskolák szuverenitását (függetlenségét), ezer éves hagyományt, jogot zúztak szét.
Megszüntették a felvételi vizsgákat (ezt a jogot már 1990-es évek közepén elvették a felsőfokú intézményektől). Korábban az egyetemek, főiskolák saját profiljuknak megfelelő felvételi vizsgarendszerrel rendelkeztek, s 1-től 5-ig terjedő osztályzattal el tudták dönteni, hogy kit vegyenek fel! Akkortájt a maximális felvételi pontszám 20 volt, ma 400 pont a határ?
Viszont bevezették az általános iskolát végzők részére (a 14-15 éves gyerekek számára) a felvételi vizsgákat, ha középiskolába akarja folytatni a tanulmányait.
Úgy látszik, hogy a HÜLYESÉGNEK NINCS HATÁRA!
12. 2004-ben bevezették a középfokú- és az emelt szintű érettségi vizsgát. De kinek?
BŐDÜLETES MARHASÁG
Nem véletlen, hogy azóta is a kb. 98 000 - 110 000 érettségizőből, az összes tantárgyat figyelembe véve alig 3-4 ezer fő jelentkezik csak az emelt szintű érettségire.
Nem kötelező érettségizni sem fizikából, biológiából (még ha orvosnak megy is), kémiából, fizikából (még ha vegyésznek jelentkezik is), földrajzból (ha meteorológus akar lenni), stb.
Így teljesen felesleges oktatni és tanulni a természettudományos tantárgyakat.
Néhány év és majd már matematikából sem kell érettségizni!
13. Az előbbiek alapján a felsőfokú intézményekben sincs szükség a természettudományos képzésre. Alig néhány matematika, fizika, biológia, technika, földrajz szakos diplomát kapó végzős hallgató van. Ha egy 30 ezer hallgatóval rendelkező főiskolán avagy egyetemen pl. 1-2 fizika, 7-10 matematika tanár végez, illetve ezen szakokra alig 3-10 középiskolás jelentkezik, akkor vajon kik fogják a mai és a jövő nemzedéket értelemre oktatni, nevelni?!
Viszont megjelentek olyan (mester-) képzési szakok, amelyeknek az égvilágon semmi jelentőségük nincs, pl. nyelvészet, nemzetközi tanulmányok, andragógia (?), környezetkultúra, pedagógia, vizuális kultúra, anglisztika (?), romanisztika, szociális (munkás), menedzsment, kommunikáció, társadalmi tudományok, szociálpedagógia, sportszervező, népművelő, politológia, szociológia, stb.
14. Így nem véletlen, hogy a középiskolákban nincs szükség természettudományos oktatásra. A matematika, fizika, biológia, kémia, földrajz, technika helyett óraszámaik drasztikus lecsökkentése mellett, megjelentek a blabla, semmire nem jó tantárgyak!
Minek kell 4 éven át idegen nyelvet oktatni, ha sehol nem tudja használni! (Még vizet sem tud kérni!) Tanulja szakköri foglalkozáson. Ne legyen kötelező érettségi tantárgy!
Újabb érettségi tantárgyak jelentek meg a középiskolákban, mint a
SÉTA = Sajtó és Tanulás
HÍD = Hírlapot a Diákoknak
SANYI = Sajtó és Nyilvánosság, stb.
Kíváncsi vagyok (lennék) arra, hogy mikor lesz érettségi tantárgy a
GYŐZIKE?
Úgy tűnik, hogy az ostobaságnak, butaságnak nincs határa?!
Ahogy a mondás szól:
”Aki tudja, érti a dolgát, az csinálja.
”Aki nem tudja, nem érti a dolgát, az tanítja.”
”Aki még tanítani sem tudja, az vezető!”
Sajnos Magyarországon rengeteg vezető van!
Nyíregyháza, 2010. február 24.
Simon Béla
okleveles középiskolai tanár
44000 Nyíregyháza, Vietórisz u. 58.
30/4849-112